APU

hey bloggen :)

nu har apu:n börjar för alla esteter. Vilket menas med att vi inte har vanliga lektioner utan ägnar varje dag till musikalen. Idag var  de den riktiga första heldagen som vi hade i aulan, var de någon mer än jag som kände att aulan lätt måste införskaffa sig aircondition ?

Om jag ska sammanfatta dagen idag så skriver jag lätt: hårt jobb, precis som vi sjunger i musikalen. Idag kände jag verkligen att man ska passa tungan lite för allt man säger så att man inte blir huggen, för alla verkar vara stressade, vilket är lika med att alla lätt tappar humöret.

Idag kom jag in i aulan runt 8.30, jag kände att jag inte riktigt hade vaknat ordentligt. Eftersom jag bor en sekund från skolan så hinner jag inte riktigt vakna till medans jag går till skolan, vilket resulterar i att cattis är väldigt trött på morgonen. Men självklart verkade de som lärarna hade gått upp flera timmar innan och var väldigt pigga. De var lite hårda mot lilla mig men jag fick ta mig i kragen och försöka vakna till för vi kastades in i sista "finalscenen" på en gång.

Under dagen har vi även gått igenom del nummer 2 i musikalen. Diana connysdotter som spelar huvudrollen Carmen, imponerar väldigt stort på mig och gör nog alla lite berörda. Serena och Nick är också huvudroller och gör ett strålande jobb. Idag fick vi se lite scener som vi aldrig har sett tidigare. Min absoluta favorit scen är teaterscenen då alla teaterelever spelar väldigt duktigt.  Annars har alla elever varit väldigt duktiga och vi alla kämpar på :)  Premiären börjar nära sig, men hallå hur blir de med premiärfesten ?

/ cattis





några  coola teaterelever


en av våra huvudroller diana, med lite dansare

bella lär pontus lite thai sie ( hur sjutton stavas de )


serena och nick

är de kärlek eller är de bara jävligt bra teater ? ;)


Kommentarer
Postat av: Christie

Tai Chi, Cattis ;)

2010-04-01 @ 21:18:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0