huvudrollerna




Emma Nyström spelar Serena Katz ( teaterelev)


Hur Kändes det när du fick rollen som Serena ?

Det kändes väldigt roligt men jag förstod inte riktigt hur stor rollen var. Sedan berättade Chanette som spelar miss bell, hur stor min roll som Serena var.

kan du relatera till din karaktär?

Jag känner att jag har hittat Serena i mig men vi har väldigt olika personliheter.

Hur känns det att just du fick vara en teaterelev när du egentligen sysslar med musik ?
Det var väldigt roligt då jag inte visste hur mycket teater jag kunde spela.

Känner du att det här är något du vill satsa på i framtiden och hur ser din framtid ut tror du ?
Ja de här skulle jag kunna tänka mig att syssla med i framtiden. Jag håller just nu på att söka lite olika folkhögskolor men vet inte alls vart jag hamnar.




Pontus Hultgren, Nick Piazza


Hur Kändes det när du fick rollen som Nick?
Det kändes väldigt bra. Jag hade inte alls trott att jag skulle få en sådan stor roll. Vart väldigt chockad. Det kommer dock bli väldigt kul och nervöst.

Relaterar du till din karaktär ?
ja, på vissa saker. Nick är dock mer självsäker som person än vad jag är . Därför gäller det att jag verkligen går in i rollen. Annars så måste Nick lära sig att slappna av mera och det måste jag med.

Känner du att de här är något du vill syssla med i din framtid och hur tror du din framtid ser ut ?
Jag skulle väldigt gärna hålla på med detta i framtiden. Det är dock svårt att ta sig uppåt inom den här branschen. Men bara man tror på sig själv och försöker att göra sitt bästa så märker man vad det blir av allt det i framtiden. Jag kommer att ta allt som kommer och  hoppas på det bästa. Jag kommer även söka in till olika scenskolor efter gymnasiet och se hur det går.




Diana Connysdotter, Carmen

Hur kändes det när du fick rollen Carmen?
Jag blev förvånad, speceillt eftersom jag sökte en mindre roll. Jag kände att jag skulle ångra mig om jag tacka nej. Jag är rädd men det är jätte kul

Relaterar du till din karaktär?
Det är en svår fråga. Jag relaterar till den en del. Jag lär känna min karaktär genom mig själv och mina egna erfarenheter och ibland känns det som man måste låtsas vara någon annan.

Känner du att det här är något du vill satsa på i framtiden och hur ser din framtid ut tror du?

Kanske inte just musikal men dans och sång. Fast jag vet inte vad som händer i framtiden...


/cattis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0